Wednesday, September 2, 2015

Tubuh Dulu Dan Sekarang



tah ada ke tak dah orang tengok blog aku ni kan
lama bebenar dah tak update
bukan takda yang menarik tuk dicerita pun
just aku super super malas nak mengarang cerita
otak dah sunset ni
dah semakin malas buat segala2

tambah lagi lately aku asyik rasa lemah2 je
moody tak tentu pasal kekadang tu
then bestfriend aku cerita dengan seorang colleague
yang aku ni dah sebulan setengah tak berhenti2 period
and kawan tu cakap lah dengan aku
dia pun camtu dulu
sebab period tu ler aku dok lemah je
mana taknya berdarah sesaja
emosi pun tak stabil
tambah muka asyik tumbuh jerawat

jumpa doctor 
scan semua perut, alhamdulilah takda pa2
dia bagi ubat hormon dan vitamin
and seolah badan aku tau je
belum sempat makan ubat
next day period berhenti
aku tunggu lagi next day
takda juga
seminggu takda

then period kembali
tapi kali ni aku rasa memang period betul
tunggu seminggu lagi
masih gak keluar
aku mula risau
start makan ubat hormon tu
3 days later, stop
hingga lah ke hari ni

harapnya lepas ni period akan back to normal
yalah perempuan ni
bila umur dah cecah 40
memacam penyakit dah nak menjadi penghuni badan
lebih2 lagi dengan routine yang cam aku ni
takda exercise
takda diet/ takda pilih makan
hentam semua
lagi lah penyakit nak datang








zzzyy






No comments:

Post a Comment

tq, peace :)